Świadomość środowiskowa studentów wyższych uczelni rolniczych polski i ukrainy oraz ich gotowość do podejmowania proekologicznych działań zawodowych mon. CXXXI
26,00 zł
Opis
Monografia stanowi kompleksowe opracowanie dotyczące edukacji środowiskowej na poziomie wyższych uczelni rolniczych Polski i Ukrainy. Praca rozpoczyna się od przedstawienia podstaw teoretycznych edukacji środowiskowej, uwzględniając aspekty prawne, dydaktyczne oraz psychologiczne związane z kształtowaniem postaw prośrodowiskowych wśród studentów.
W dalszej części omówione są praktyczne aspekty realizacji edukacji środowiskowej na uczelniach rolniczych obu krajów, w tym wymagania dotyczące organizacji zajęć, poziomy wzbogacenia programów nauczania oraz rola profesjonalizmu kadry naukowo-dydaktycznej. Analizie poddano także wpływ edukacji środowiskowej na rozwój rolnictwa ekologicznego oraz porównano standardy kształcenia i sylabusy przedmiotów środowiskowych w obu krajach.
Rozdział metodologiczny przedstawia szczegółowo cele, hipotezy, metody i narzędzia badawcze użyte do oceny świadomości środowiskowej i gotowości do podejmowania proekologicznych działań przez studentów, a także organizację i przebieg badań.
Wyniki badań porównawczych ukazują poziom wiedzy i postaw proekologicznych studentów oraz przygotowanie wykładowców do realizacji edukacji środowiskowej. Dyskusja tych wyników pozwala zidentyfikować mocne strony oraz obszary wymagające poprawy.








